Laboratoria Laboratorium Programowanie Technik Multimedialnych i VR
Przeznaczenie:
Wyposażenie i zastosowane technologie:
Możliwość współpracy B+R:
Laboratorium to powstało z Funduszy Europejskich programu operacyjnego „Wiedza, Edukacja, Rozwój” w ramach projektu unijnego Akademia Przyszłości realizowanego z POWR.03.05.00-00-Z002/18. W ramach projektu uaktualniono program studiów dla kierunku Informatyka, gdzie wprowadzono nowatorską specjalność na kierunku Informatyka. Absolwent specjalności Programowanie Systemów Multimedialnych potrafi projektować i wytwarzać systemy informatyczne w zakresie wykorzystania technik multimedialnych. Jest to innowacyjna specjalność, gdzie student uczy się wytwarzać systemy informatyczne, rozwijając najbardziej pożądane techniki pracy zespołowej ze szczególnym nastawieniem na metodyki zwinne typu SCRUM na przykładzie systemów stosujących techniki multimedialne, programowanie w technikach multimedialnych, programowanie w silnikach graficznych i VR. Absolwent tej specjalności w toku studiów otrzymuje wiedzę i umiejętności z zakresu programowania, projektowania, zarządzania zespołem, programowania zespołowego w metodykach zwinnych, zaawansowanego testowania oprogramowania i stosowania zaawansowanych narzędzi do optymalizowania kodu oraz Internetu Rzeczy. Specjalność ta wpisuje się w to czego aktualnie poszukuje i czym żyje branża IT, czyli technologie przyszłości, jakimi są wirtualna rzeczywistość, Internet Rzeczy i umiejętność oraz znajomość posługiwania się narzędziami do pracy zwinnej typu Jira. Dodatkowo programy studiów obejmują budowanie umiejętności takich jak zarządzanie czasem, efektywna komunikacja, podejmowanie decyzji i rozwiązywanie problemów, negocjacji, zarządzania zespołem, budowania relacji, prezentacji publicznych i innych umiejętności przywódczych.
W laboratorium prowadzone są takie przedmioty jak: Programowanie w silnikach graficznych i VR, Tworzenie gier i symulatorów, Przetwarzanie obrazów cyfrowych oraz całosemestralny Projekt Zespołowy.
W laboratorium prowadzone są takie przedmioty jak: Programowanie w silnikach graficznych i VR, Tworzenie gier i symulatorów, Przetwarzanie obrazów cyfrowych oraz całosemestralny Projekt Zespołowy.
Wyposażenie i zastosowane technologie:
Bogato wyposażone laboratorium w sprzęt z zakresu programowania technik multimedialnych, od wirtualnej i rozszerzonej rzeczywistości, przez tablety graficzne, stacje edytorskie graficzne i dźwiękowe, sprzęt Internetu Rzeczy i wiele innych, które pozwalają studentom na realizację „wymarzonego” projektu informatycznego w ramach projektów zespołowych. Laboratorium można podzielić na sekcje: graficzną, przetwarzania dźwięku, programowania w silnikach graficznych i VR oraz Internetu Rzeczy dzięki czemu można w niej wspólnie tworzyć zaawansowane projektu, od gier po symulatory. Wspiera ich przy tym zaawansowane oprogramowanie, zwłaszcza Jira Software, Confluence+Team Calendar for Confluence oraz BitBucket - Oprogramowanie przeznaczone jest do prowadzenia projektów zespołowych, planowania, raportowania, prowadzenia prac w metodykach zwinnych, zwłaszcza w metodykach SCRUM i Kanban.
Laboratorium to jest umieszczone w pomieszczeniu klimatyzowanym.
Laboratorium to jest umieszczone w pomieszczeniu klimatyzowanym.
Możliwość współpracy B+R:
W laboratorium Programowania systemów multimedialnych i VR można rozwijać i testować systemy z zakresu multimediów, od gier po symulatory, łączących w sobie systemy sztucznej inteligencji oraz Internet Rzeczy.